دیار عاشقان

تکمیل روحیه

دیار عاشقان

تکمیل روحیه

احادیث و شناخت و ظهور امام زمان حضرت مهدی (ع)

موضوعات سایت

محرم

پیوند ها



[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/10/13 ]


خدمت به امام زمان(عج)
امام زمان (عج)

محبان مهدی (عج) :خدمت به امام زمان علیه السّلام، آن هم در حدّ توان، و سعی و جدّیت در این راه، تکلیف و وظیفه مؤمن است. ملائکه و انبیاء خدمت به آن حضرت را افتخار خود می دانند و پیامبر عظیم الشأن و بزرگی هم چون حضرت خضر علی نبیّنا و آله و علیه السّلام در خدمت ایشان می باشد.

قال الصادق علیه السّلام: وَ لَو اَدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ ایّامَ حَیوتی.(1)

امام صادق علیه السّلام می فرمایند: اگر او را درک می کردم[و به او می رسیدم] تمام ایّام زندگی خود، به او خدمت می کردم.

خدمت به مؤمن از مستحبّات اکید اسلامی و دارای ثواب عظیم است و از صفات ممتاز و برجسته مؤمنان حقیقی و بزرگان دین می باشد و مؤمن راستین را می توان از شدّت اهتمام او در خدمت به مخلوق خداوند متعال شناخت، پس خدمت به آن حضرت که صاحب عصر و رئیس و مولای مؤمنان می باشد، برترین عبادت ها و طاعت ها است.


برچسب :خدمت به امام زمان عج محبان مهدی مهدویت امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/09/28 ]

panahian khane emam zaman aj  کلیپ تأثیرگذار استاد پناهیان

کلیپ صوتی تأثیرگذار ومیکس شده از سخنرانی استاد پناهیان درباره مردی که به دنبال خانه امام زمان(عج)بود..

برچسب :کلیپ تأثیرگذار استاد پناهیان امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/09/14 ]

 پس از آن که امام زمان ظهور کند چه اتفاقاتی می افتد؟

اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) می افتد، بسیار است. با بهره مندى از روایات اهل بیت(ع) تنها به بیان چند رخداد مهم اشاره می ‏کنیم:

mahdi-masih

۱- اعلان ظهور:

اولین حادثه‏اى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل می ‏گیرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسیله منادى آسمانى اعلام مى‏گردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکیه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام مى‏دارد.(۱) دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذیرش حکومت جهانى صورت می ‏گیرد. امام على(ع) فرمود: «هنگامى که منادى از آسمان ندا مى‏دهد: حق از آنِ آل محمد است و اگر طالب هدایت و سعادت هستید، به دامان آل محمد چنگ زنید، حضرت مهدى(عج) ظهور می ‏کند»


برچسب :امام زمان ظهور اتفاقات رجعت و بازگشت مبارزات امام زمان عج,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/09/10 ]

 کد گنجینه صوتی امام زمان (ع) برای وبلاگ


http://s5.picofile.com/file/8102372750/587760_NK3H65ea.jpg


مفتخر شدیم که اولین گنجینه صوتی امام زمان (ع) را برای دوستداران اهل بیت با 23 فایل صوتی آماده نماییم. وبلاگ نویسان گرامی می توانند کد این گنجینه صوتی را در ادامه مطلب دریافت نمایند و در وبلاگ خود قرار دهند. نمونه این گنجینه  درتصویربالا مشاهده می کنید

برای دریافت کد گنجینه به ادامه مطلب مراجعه نمایید


برچسب :کد گنجینه صوتی امام زمان مهدویت کدمذهبی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/09/01 ]

انتقام گیرنده کربلا


محرم، روز سوم محرم ، حسین، اول محرم، کوچه های ماتم، نینوا، کرب و بلا، عاشورا، تاسوعا، دختر امام حسین، پوستر مذهبی، پوستر محرم، بنر مذهبی، بنر محرم،

آن ایستاده مرد ، آن کوکب دری ( ستاره‌ی درخشان ) امام زمان علیه السلام است . همو که خداوند در سفر معراج به پیامبر صلی الله علیه و آله چنین معرفیش می‌کند :

 « ...او خونخواه ] برخاسته از [ عترت توست ، قسم به عزت و شوکتم که اوست حجتی ] که اطاعتش [ واجب است ، و اوست انتقام گیرنده از دشمنانم .»


برچسب :انتقام گیرنده کربلا امام زمان امام حسین یاثارلله,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/09/01 ]

آداب غلامی امام زمان(عج)

 غلامی آداب دارد ، راه و رسم می‌طلبد ، برای خود مرام و مسلکی دارد. وظیفه‌ی یک غلام این است که بدنش در مقابل مولا خاضع و خاشع باشد خضوع بدنی یعنی اینکه همه‌ی اعضای تن بنده ، برابر مولا در حال خواری و سر به زیری به سر برد و برای پذیرش امر و دنبال کردن امر و نهی او آمادگی کسب کند خواب و بیداری ، نشست و برخاست ،حرکت و سکون و حتی شادمانی و ناشادی بنده مطابق خواست مولاست .


باید همه‌ی توانایی‌های ما در جهت رضای مولایمان به کار رود و سمت و سوی زندگیمان را جهت نگاه عزیزمان تعیین کند . خدمت او وظیفه‌ی ماست ، و برای این انجام وظیفه هیچ منتی بر او نداریم .

برچسب :آداب غلامی امام زمان عج مولا,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/08/29 ]

کدهای صوتی روضه مرحوم کافی برای وبلاگ وسایت

 کلیپ زیبا در دل دل با امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)   مرحوم کافی(ره)  بلبل بوستان حضرت مهدی (علیه السلام)

سلام:فکر کنم کمتر کسی باشه که اسم شیخ احمد کافی رو نشنیده باشه این بنده مبارز و بلندگو ندای دین و حق و خصوصا از مریدان و سربازان امام زمان (عج ) بود که بر طبق شواهد در یک تصادف ساختگی به دیار باقی شتافت و سخنرانی های فوق العاده ای داشت و مطالب و داستان ها و موضوعاتی را بیان میکردند در سخنرانی هاشون که در این زمان که جمهوری اسلامی هست من کمتر کسی رو دیدم یعنی ندیدم که کسی مثل ایشون سخنرانی کنه و مطالب را به بیان زیبایی که داشتند بیان کنه خصوصا که ارادت خاصی داشتند و مهدیه تهران را ایشون بنا کرده اند که الان در حالی که سنگر این بنا باقی هست اما رزمنده و سازندش و در خودش نمیبینه

الان براتون تقریبا یک مجموعه کد صوتی  خوب دارم حتمادروبلاگتون قرارش بدهید .

برچسب :کد روضه مرحوم کافی کدمذهبی مرحوم کافی امام زمان حضرت مهدی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/08/17 ]

کجاست منتقم خون حسین (ع)

مهدویت و امام حسین (ع) 28

محبان مهدب (عج):حضرت مهدی علیه السلام منتقم خونهای بناحق ریخته شده در عالم است. انتقام امام عصر علیه السلام، یک مسأله شخصی نیست. آنچه در کربلا رخ داد، از نظر اعتقادی، ستیز همه اسلام با همه کفر بود؛ کسانی که با امام حسین علیه السلام جنگیدند در حقیقت با ادعای مسلمانی، به انکار توحید وردّ نبوّت برخاستند. این نفاق به مراتب از کفرِ صریحِ کافرانِ صدر اسلام بدتر وخطرناک تر بوده است.

برچسب :منتقم خون حسین ع امام زمان واقعه کربلا,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/08/05 ]

آیا امام زمان(عج) خودشان در مسجد جمکران نماز می خوانند؟


آیا امام زمان(عج) خودشان در مسجد جمکران نماز می خوانند؟

آیا امام زمان(عج) خودشان در مسجد جمکران نماز می خوانند؟

شخصی از آیت الله بهجت ره پرسید:« آیا وجود مبارک و باهرالنور حضرت ولی عصر علیه السلام خودشان هم به مسجد جمکران تشریف می آورند و مانند مردم به نماز می ایستند؟!

ایشان در پاسخ به این سوال فرمودند: آقایی که اهل علم بود می گفت: بنده و یک شخص دیگر و یک پیرمرد شب جمعه ای گذشته به مسجد جمکران رفتیم، ساعت دوازده شب بعد از خواندن نماز و توسل و روضه خوانی سیدالشهدا علیه السلام رفیقمان برای رسیدن به خدمتش خیلی اظهار اشتیاق کرد. سپس آقایی را دیدیم که آمد و دم محراب مسجد چهار رکعت نماز خواند، اما چه نمازی و با چه صدای دلنشینی!

من از یک طرف و ا« رفیقمان از پشت سرش، صدای قرائتش را می شنیدیم، تا این که آقا علیه السلام بعد از نماز بلند شد و به طرف در مسجد حرکت نمود، و من نتوانستم از هیبت او از جا بلند شوم؛ ولی رفیقمان تا دم در مسجد از پشت سرش رفت و آقا از مسجد خارج شد و من  تا دم در ایشان را می دیدم.

سپس رفتم و از در مسجد به طرف راست و چپ نگاه کردم، دیدم غایب شده است و او را ندیدم.

منبع:ورق های آسمانی ص ۱۵۶ و ۱۵۷

برچسب :امام زمان عج مسجد جمکران نماز حضرت ولی عصر علیه السلام,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/07/29 ]

رهبرم سید علی خامنه ای

http://www.heydarekarrar.com/uploads/2012/05/%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C.jpg


هر کس در این عصر مرید رهبر وامام خودشد و ولایت فقیه را در رکن اصلی زندگی قرار داد میتواند ادعا کند اگر در کربلا بود حتما” امام حسین (ع) و زینب(س) را یاری میکرد و در غیر اینصورت سخنانش کذب هست.هشیار باشیم که رهبر ما فرزند و ذریه همان امام حسین مظلوم هست که یاری میخواست و البته یاری برای ما درمندگان کنونی دراین عصر پر از پریشانی و ناباوریها.
انشاءالله پرچم اسلام بدست رهبر عزیز ایران بدست جد بزرگوارشان حضرت مهدی(عج) برسد.

برچسب :سید علی خامنه ای امام زمان امام حسین,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/07/28 ]

باورداشت مهدویت در خطبه غدیرImage
درباره امام زمان (عج) روایاتی از پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام وارد شده که اهمیت و ضرورت بحث مهدویت را ـ از همان سال‌های نخستین ظهور اسلام ـ می‌رساند. یکی از اخبار مهمی که از جانب نبی مکرم اسلام (ص) به دست ما رسیده است، بیان صفات و ویژگی‌های امام زمان (عج) در خطبه ی غدیر است؛ آن هم با عباراتی زیبا و در زمانی حساس که بحث انتساب امیرالمؤمنین علیه السلام مطرح بود. این نوشتار بر آن است تا با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و اخبار اهل بیت علیهم السلام این عبارات را (که حدود بیست و یک عبارت است) شرح دهد. در این شرح، هم به ظرافت‌های واژگانی و هم به معنای کلی عبارات ـ با در نظر گرفتن آیات و احادیث ـ توجه شده است.

برچسب :خطبه غدیر امام زمان عج مهدویت,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/07/12 ]

 آقا شیخ محمد کوفی و امتحان الهی و امام زمان(عج)


داستانی عبرت آموز از "آقا شیخ محمد کوفی" به روایت حضرت آیت الله ناصری در رابطه با امام زمان(عج) و امتحان آن حضرت از محبانشان با لینک مستقیم از درادامه مطلب  دریافت نمایید.

برچسب :آقا شیخ محمد کوفی آیت الله ناصری داستان امام زمان دانلود,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/07/06 ]

آغاز ظهور صغری امام زمان علیه السلام سالها پیش بوده
مرحوم حاج ملا آقا جان زنجانی رحمت الله علیه فرموده اند :
همان گونه که غیبت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه دو قسمت داشت و به غیبت صغری و غیبت کبری تقسیم می شد ، همچنین ظهور هم به دو بخش تقسیم می شود ، یکی ظهور صغری است که از سال ۱۳۴۰ هجری قمری شروع شده و یکی ظهور کبری است که انشاءالله به همین زودی انجام خواهد شد .

http://s3.picofile.com/file/7953740214/13920402094235922_PhotoL.jpg

توضیح :
همانگونه که علت وجود غیبت صغری برای این بود که شعیان آمادگی قطع ارتباط کلی با امام معصوم را در مدت حدود هفتاد سال بایستی در خود ایجاد می کردند لذا ظهور صغری نیز برای ایجاد آمادگی برای ظهور کبری بوجود آمده است . موارد این آمادگی و به عبارتی مقدمات ظهور کبری بصورت خلاصه موارد زیر بوده است :

برچسب :امام زمان صاحبنا ظهور صغری ظهور کبری غیبت صغری,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/07/06 ]

امام زمان علیه السلام آواره و مطرود و تنهایند
http://s4.picofile.com/file/7953705585/61347043348590483858.jpg

آیا تاکنون گروهی شما را به خاطر کاری یا حرفی که مورد پسند آنان نبوده ، طرد نموده اند و یا در آن جمع به شما یا صحبتها و نظرات شما بی توجهی نموده اند . در آن جمع شما مشاهده نموده اید نظرات افراد بی ارزش یا نظرات بی ارزش آن جمع و گروه بسیار مورد توجه قرار می گیرد در حالی که نظرات شما که بسیار کارساز و سازنده است اصلا مورد توجه کسی واقع نمی گردد و حتی به شما اعتراض می کنند و حتی بدتر اینکه شما را از جمع خود بیرون می اندازند .

برچسب :آواره امام زمان تک و تنها شرید طرید,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/15 ]

بیایید از اعماق قلب او را بخواهیم

فرج

ای شیعیان حضرت بقیه الله ارواحنا لتراب مقدمه الفداء بیایید دیگر حرف از جدایی و فراق نزنیم که به قول یکی از دلسوختگان آن حضرت ” اگر به دستم افتد فراق را بکشم …” ، دوری و فراق از محبوب که گفتن ندارد ، و اگر چه به خاطر گناه و غفلت خودمان است که از آقایمان جدا افتاده ایم ولی بیاییم لااقل با ذکر وصال محبوبمان کام خود را شیرین کنیم .
باید باور کنیم که گاهی همین شک و تردیدهای باطل که اغلب آمیخته با وسوسه های شیطان است خود حجابی ضخیم بین ما و امام زمان علیه السلام ایجاد می کند و مانع ارتباط ما با سرورمان می شود .



برچسب :اعماق قلب امام زمان فراق,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/14 ]

 

ماجرای جذاب و شنیدنی(کاملا متفاوت و جدید)راننده کامیون و تشرف ایشان خدمت امام زمان (عج) از زبان حجت الاسلام عالی ، در مجتمع بقیة الله (عج) مشهدمقدس

ماجرای جنجالی و تاثیرگذار رویای صادقه تاجر تهرانی و تشرف سید روستایی خدمت ولی عصر (عج)


 
 

برچسب :ماجرای جذاب و شنیدنی حجت الاسلام عالی دانلود امام زمان حاج حسن یوسفی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/11 ]


 تشرف علی بن مهزیار اهوازی خدمت امام زمان-مرحوم احمد کافی
بسم الله الرحمن الرحیم


این فیلم بر اساس حکایت تشرف علی بن مهزیار به پیشگاه مقدس امام

زمان علیه السلام در جلد 52 کتاب بحارالانوار تالیف علامه ی مجلسی

اعلی الله مقامه ساخته شده است.


برچسب :فیلم تشرف علی بن مهزیار اهوازی امام زمان مرحوم احمد کافی علی بن مهزیار دانلود,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/11 ]

ماجرای تشرف اسماعیل هرقلی خدمت امام زمان(ع)-مرحوم احمد کافی

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره) : در تاریخ یاد

ندارم کسی همانند مرحوم کافی نام حضرت ولی عصر (عج) را زنده

کرده باشد.



این فیلم بر اساس حکایت تشرف اسماعیل هرقلی به پیشگاه مقدس

امام زمان(ع) در جلد 52 کتاب بحارالانوار تالیف علامه ی مجلسی

ساخته شده است.


برچسب :فیلم ماجرای تشرف اسماعیل هرقلی امام زمان ع مرحوم احمد کافی اسماعیل هرقلی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/08 ]

کد پیشواز ایرانسل


اگر بی قراری بدان یار یاری

با صدای علی فانی

کد پیشواز ایرانسل:  411257

برچسب :کد پیشواز ایرانسل علی فانی امام زمان اگر بی قراری بدان یار یاری,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/08 ]

سخن حق

آیا وقتی عده ای در محاصره سیل ، زلزله ، یا دشمنی خونریز قرار گرفته باشند بیشترین توجهشان به چیست ؟ آیا توجه آنان بطور کامل و صد در صد به سوی نیروهای نجات دهنده معطوف نمی شود ؟


http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101161543402014.jpg

آیا در یک ساختمان آتش گرفته توجه افرادی که در محاصره آتش اند به نیروهای آتش نشان بطور کامل جلب نمی شود و مامورین امداد را با تمام وجود صدا نمی زنند ؟
آیا در میان امواج دریا که شخصی در حال غرق شدن است و دست به طرف شما دراز می کند تمام توجهش به شما نیست ؟

پس چرا در امواج سهمگین فسادهای امروز جامعه بشری که اکثرت مردم در حال غرق شدن هستند نجات دهنده خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه اشریف را صدا نمی زنند ؟

برچسب :امام زمان تنها ناجی سخن حق کتاب در اوج تنهایی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/07 ]

در اوج تنهایی


در اوج تنهایی …

در اوج تنهایی

این کلمه شما را به یاد چه چیز می اندازد ؟
آیا تاکنون در جمعی قرار گرفته اید که همه به شما بی توجه باشند ؟
آیا احساس غربت و تنهایی کرده اید ؟
وقتی در میان جمعی زندگی کنید که اعمالشان ، کردارشان بر خلاف میل شماست خود را تنها احساس می کنید .
اکنون اگر ببینید در جمعی بالغ بر شش میلیارد نفر ، یک انسان کامل که خداوند متعال او را به مردم معرفی نموده تا از او پیروی کنند و بوسیله او خود را به کمال برسانند ، همه به یک سو می روند و او به سوی دیگر ، چه احساسی خواهید داشت ؟
او به اندازه شش میلیارد نفر احساس تنهایی می کند .

برچسب :دانلود کتاب امام زمان بی توجهی به امام زمان تنهایی امام زمان در اوج تنهایی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/07 ]

امام زمان ارواحنا فداه و شیخ فریده الاسلام کاشانی رحمه الله


شیخ علی کاشانی

مرحوم حجت الاسلام آقای شیخ علی فریده الاسلام کاشانی ، جوانی که به قول خودش هر چه از او نقل می شود و به او عنایت شده تنها و تنها در اثر توسلاتی بوده که به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه داشته است . همزمان با آنکه از سن نه سالگی که به درس عربی اشتغال پیدا می کند ، امام عصر علیه السلام را با یک برخورد می شناسد و دائما متوسل به آن حضرت می شود . و حتی من می توانم ادعا کنم که یک ساعت در زندگی بدون یاد آن حضرت به سر نبرده است .

شیخ علی کاشانی

برچسب :ابن مالک امام زمان توجه به امام زمان توسل به امام زمان شیخ علی فریده الاسلام کاشانی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/06 ]

عدل و داد فرا خواهد رسید

دو چیز یقینى و یک چیز احتمالى سبب مى ‏شود که ما خودمان را بسازیم و تزکیه‏ ى نفس کنیم.


آن دو چیز یقینى : یکى این است که حتما امام عصر روحى‏ فداه هست که ما یقین داریم هست. (یک نفر سنّى مى‏ گفت: «من انکر المهدى فهو کافر» کسى که منکر حضرت مهدى  علیه‏ السلام باشد کافر است)  دوّم حتما خواهد آمد. روایت دارد اگر از عمر دنیا یک روز باقى مانده باشد خدا آن روز را آن قدر طولانى مى ‏کند تا امام زمان  علیه‏ السلام بیاید و دنیا را پر از عدل و داد کند.



برچسب :امام زمان انوار صاحب الزمان دو چیز یقینی و یک چیز احتمالی ظهور امام زمان ظهور و تزکیه نفس,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/05 ]

مردم به فکر آقا نیستند
یکی از علمای وارسته و برجسته ی نجف به کربلای معلّی مشرّف می شود و در حرم مطهّر حضرت سیّدالشّهداء علیه السّلام به محضر حضرت مهدی أرواحنا فداه شرف یاب می گردد.
امام زمان علیه السّلام به او می فرمایند:
کربلا-حرم-امام-حسینع
«فلانی، ببین این جا که (در کنار ضریح جدّ غریبم و زیرگنبد طلای آن) دعا مستجاب است. مردم به فکر من نیستند و برای فرج من دعا نمی کنند.»
سپس آن حضرت تصرّف ولایی می فرمایند و آن عالِم ربّانی خواسته های مردم را می شنود که هر کدام برای حوایج خصوصی خود دعا می کنند. امام علیه السّلام می فرمایند:
«شنیدی؟! حتّی یک نفر از این زائرین نگفت: خدایا، فرج مهدی را برسان!»

برچسب :امام حسین امام زمان تشرف خدایا فرج مهدی را برسان دعا در حرم امام حسین,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/05 ]

امام زمان علیه السلام در این زمان تنهاست


تنهایی امام زمان


… یکی از ارادتمندان و عاشقان امام زمان(عج) نقل کرده است که در  بهمن ماه ۱۳۷۹ پس از توسل به امام زمان(عج) در عالم خواب یا مکاشفه خود را در حرم مطهر امام حسین(ع) دیدم.

آقایی بزرگوار(که جان همه‌ی عالم بقربانش) را دیدم که رو به ضریح آن حضرت و خطاب به امام حسین(ع) عرض می کردند: «شما در کربلا تنها ماندید، من هم در این زمان تنها ماندم»

آن عزیز پس از نقل جزئیاتی از خوابش می گوید: وقتی امام زمان(عج) مرا دید به من توجه خاصی نمود و فرمود:


برچسب :امام زمان امام زمان در صحراها تزکیه نفس تنهایی امام زمان خواب امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/05 ]

یک مناجات سوزناک از امام زمان ارواحنا فداه
مناجات امام زمان
با یکی از علمای اهل معنا ، یکی از فدائیان حجه ابن الحسن ارواحنا فداه ، عزیزی که چشمهای ظریفش با اشک فراق و سوز جدائی سرخ شده و جز فریاد از درد فراق او بلند نمی شود به حرم مطهر امیر المومنین علیه السلام می رویم .
او یک شب در کنار مرقد مطهر حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام می فرمود :
یکی از علماء بزرگ در نجف اشرف در سالهای اخیر تشرفی به محضر مقدس آن حضرت داشته که جریان تشرفش را چنین نقل نموده است:

برچسب :امام زمان تشرف در اوج تنهایی دین گریان صاحبنا,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/05 ]

ارزش حجاب بانوان نزد امام زمان علیه السلام

مرحوم آیت الله سید علی مجتهد سیستانی- پدربزرگ آیت الله العظمی حاج سید  علی سیستانی دامت برکاته- در مشهد مقدس برای آنکه به حضور امام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند.

ایشان می فرمود: در یکی از جمعه های آخر، ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می تابید.

برچسب :حجاب بانوان امام زمان آیت الله سید علی مجتهد سیستانی,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/06/02 ]

کدسخنرانی های دکترعلی اکبر رائفی پور


علی‌اکبر رائفی پور


 وب سایت محبان مهدی (عج) برای  شمابزرگواران  کد نوای سخنرانیهای  دکترعلی اکبر رائفی پور رابا موضوع مهدویت رادرادامه مطلب قرار داده است  شما بزرگواران
 می توانید کد را کپی کنید ودروب خود قرار دهید
برای دریافت کدها به ادامه مطلب بروید

برچسب :کد سخنرانی علی اکبر راائفی پور امام زمان کدمذهبی مهدویت,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/05/24 ]

کد مداحی  حاج مهدی منصوری برای وبلاگ شما
برای دریافت کد به ادامه مطلب بروید


برچسب :کد حاج مهدی منصوری امام زمان مداحی دانلود,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/05/18 ]


علت غیبت بی لیاقتی ماست


سخنی از آیت الله فاطمی نیا درباره حضرت ولی عصر(عج)

علت غیبت بی لیاقتی ماست

بزرگان و اولیایی که زیارت کرده‌ایم ـ بدون این که وقت مشخصی را تعیین کنند ـ اجمالا گفته‌اند: فرج، نزدیک است. یعنی بیشتر مدت غیبت سپری شده و بسیاری از علائم ظهور تحقق پیدا نموده و مقدار کمتری از آنها باقی است. اما چه زمانی است، هیچ‌کس نمی‌داند!

 

با آغاز امامت امام زمان علیه السلام، فصل تازه‌ای از دوران امامت و پیشوایی اهل بیت علیهم السلام بر امت گشوده شد و آن هم دورانی همراه با غیبت و تنگناهای خاص آن است. در این بین، شناخت صحیح امام برایمان از هرچیز واجب تر است تا راه را از بی راهه تشخیص دهیم و در همین دوران نیز مأموم شایسته ای برای اماممان گردیم. در همین راستا، بخشی از بیانات آیت‌الله فاطمی‌نیا در رابطه با شناخت و وصول به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیر آمده است:


برچسب :امام زمان غیبت ولی عصر ظهور فاطمی نیا,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/05/18 ]

عید فطر و اهمیت دعا برای امام عصر(عج) 
امام زمان


وب سایت محبان مهدی : بعد از گذشتن 29 یا30 شب و روز با برکت از ماه مبارک،بر سالکین الی الله لازم است که در روز عید به معصوم پناه ببرند و به او توسل کنند و از یاد نبرند که این روز، روز به بار نشستن اعمال و عبادات یک ماهه آنان است؛ در این روز آشکار می شود که آیا اعمال و عباداتشان مورد قبول درگاه حق قرار گرفته یا نه؟ آیا با پشت سر گذاشتن یک ماه پربرکت به خدا نزدیک شده اند یا از او دور گشته اند؟ از این رو جا دارد که بنده در چنین روزی با ادب و آیین و توسلی درخور، برای جبران کوتاهی هایی که در این ماه کرده، خسارتهایی که دیده و کرامتهایی که از دست داده، همه همت و توانش را به کار گیرد تا به یمن کرامت این روز و بزرگواری صاحبان معصوم بتواند آنچه را از دست داده، به دست آورد و به رستگاری برسد.

 

برچسب :عید فطر اهمیت دعا امام عصر عج امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/21 ]

شفا یافتگان (بوسیله امام زمان علیه السلام)

شفا یافتگان (بوسیله امام زمان علیه السلام) 


عناوین اصلی کتاب شامل:
1. شفای مردِ لال؛ 2. دیدار حضرت یک ساعت به اذان صبح!؛ 3. شفا یافتن راننده تاکسی؛ 4. به دو عالم ندهم لذت بیماری را!؛ 5. شفای مرد لال در حین نماز در جمکران؛ 6. آقا امام زمان! من به وسیله شما شفا می خواهم!؛ 7. شفای زن سرطانی در مسجد جمکران؛ 8. شفای سرطان پسربچه سنی در مسجد جمکران؛ 9. شفای دختر بچه مبتلا به روماتیسم؛ 10. منم (م ح م د) بن الحسن علیه السلام؛ 11. شفای دختر سه ساله؛ 12. شفای بیمار سرطانی؛ 13. نماز امام زمان علیه السلام و صلوات؛ 14. شفای بیماری مادرزاد

برای دانلود کتاب به ادامه مطلب بروید

برچسب :شفا یافتگان بوسیله امام زمان علیه السلام امام زمان دانلود کتاب,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/17 ]

پیامبر می فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده : «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان، ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه ای باشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه است:



برچسب :امام زمان ماه رمضان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/13 ]

کد آهنگ پیشواز مخصوص امام زمان (عج) + “ظهور و میلاد امام زمان (عج) “


سلام خدمت همه کاربران  وب سایت محبان مهدی (عج) جدیدترین کد پیشوازایرانسل و همراه اول   امام زمان (عج) برای شمابزرگواران دراین پست قرار داده ایم   که شما می توانید درادامه مطلب آنهارادریافت کنید ......


برچسب :ایرانسل امام زمان جدیدترین کد پیشواز امام زمان کد امام زمان پیشواز امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/11 ]

چگونه نوه مسیحی قیصر روم، مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) شد؟
چگونه نوه مسیحی قیصر روم، مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) شد؟

امام هادی (علیه السلام) فرمود: خواهرم این همان زنى است که گفته بودم، حکیمه خاتون آن بانو را مدتى در آغوش خود گرفت واز دیدارش شادمان گردید، آنگاه حضرت فرمود: اى عمه او را به خانه خود ببر و فرایض مذهبى و اعمال مستحبه را به وى یاد بده که او همسر فرزندم حسن و مادر قائم آل محمد (علیه السلام) است. (نرجس خاتون) مادر امام ...


برچسب :محبان مهدی ابو ایوب انصارى امام زمان امام عسکرى,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/09 ]

مناجات زیبای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با امام زمان(عج)

agha monajat ba emam zaman مناجات زیبای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با امام زمان(عج)
کلیپی صوتی بسیار زیبا از مناجات حضرت آقا با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ۱۳۵۹/۴/۶ ” ای امام زمان(عج)، ای مهدی موعود محبوب این امت،این ملت با یاد از آغاز خو گرفته است.این بنده ی شایسته صالح خد ا… ”

برچسب :مناجات زیبا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امام زمان عج امام خامنه ای,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/09 ]


ماجرای خواندنی یک پینه دوز که امام زمان (عج) به سراغ او می‌رفت

emam-zaman8-n2

شرح ماجرای خواندنی یک پینه دوز که امام زمان (عج) به سراغ او می‌رفت توسط مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهران

در زمان کودکی من، مرحوم والد ما با یکی از اولیاء خاصّ خدا ارتباط داشت. تشرّف آن ولیّ خدا به حضور امام زمان«صلوات الله علیه»، قابل انکار نبود. ایشان یک مغازة پـینه‏ دوزی هم در بازار داشت. حتّی ایشان می‏‌گفت: گاهی آقا شب‏های جمعه یک‏ دفعه می‏ آیند، می‏‌فرمایند: بیا برویم کربلا زیارتی کنیم و برگردیم. با آقا می‏‌روم کربلا و بر می‏‌گردم. این‏ها خواب و قصّه و داستان نیست.

برچسب :ماجرای خواندنی پینه دوز امام زمان عج,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/09 ]

تفاوت نایبان خاص و عام امام زمان (عج)
تفاوت نایبان خاص و عام امام زمان (عج)

نیابت از جانب امام معصوم (ع) از واژگانی است که به ویژه بعد از غیبت دوازدهمین امام شیعه به طور جد مورد توجه قرار گرفت و آن حضرت، نوابی را برای ارتباط با جامعه معین نمودند.

خیرگزاری حوزه، به منظور تبیین مفهوم نیابت و انواع آن، گزیده‌ای از این موضوع را به نقل از کتاب «مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» منتشر می‌کند.

برچسب :نایبان خاص عام امام زمان عج,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/07 ]

کلیپ تصویری زیبای " بیا تا جوانم 


کلیپ بیا تا جوانم




به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد منجی عالم بشریت، صاحب الزمان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)وب سایت محبان مهدی (عج) نماهنگ زیبای "بیا تا جوانم .. بده رخ نشانم" با دو کیفیت پخش در رایانه و موبایل خدمت شما منتظران حقیقی آن حضرت تقدیم می کند.....

برچسب :کلیپ تصویری زیبا بیا تا جوانم امام زمان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/07 ]

معرفی برخی کتب در رابطه با موضوع مهدویت
http://img.tebyan.net/big/1383/09/155102411734013232601677916915711993232250.jpg
سلام وب سایت محبان مهدی (عج) برای شمابزرگواران معرفی برخی از کتب مهدویت راآماده کرده که انشاالله شما بزرگواران بهتر بتوانید این کتب راتهیه فرمایید

برچسب :معرفی کتب مهدویت امام زمان کتاب,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/05 ]

نرم افزار خاتم الأوصیاء درباره امام زمان (عج)

سلام دوستان وب سایت محبان مهدی نرم افزار ی  رابا نام " خاتم الأوصیاء " شامل ۳۱۳ مطلب با عناوین زیر می باشددراختیار شماقرارمی دهد که شامل:
- شناخت امام
- غیبت
- ظهور و دولت جهانی
- مهدویت در ادیان و مذاهب
- آسیب شناسی و فرق انحرافی
- تشرفات و توقیعات
- پرسش ها و شبهات
- و… .

برچسب :نرم افزار خاتم الأوصیاء امام زمان عج,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/02 ]


اس ام اس تبریک ولادت امام زمان و نیمه شعبان
اس ام اس تبریک ولادت امام علی (ع)

شد نیمه ی شعبان و جهان گشت جوان

از مقدم پاک آن ولی سبحان

آن پرده نشین کاخ وحدت امروز

بنمود رخ از پرده و گردید عیان

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

.

.

.

اس ام اس ولادت امام زمان(عج)

ای وارث تاج و تخت محمود بیا / مرآت صفات پاک معبود بیا

خلق آرزوی بهشت موعود کنند / والله تویی بهشت موعود بیا

عید شعبان مبارک باد

برچسب :اس ام اس تبریک ولادت امام زمان نیمه شعبان,

[ارسال شده توسط : محبان مهدی (عج) | تاریخ ارسال : 92/04/02 ]

داستان تشرف حمال بازار اصفهان به خدمت امام زمان

یک فایل صوتی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان – داستان حضرت آیت الله خوانساری و حمّال بازار اصفهان و عهدی که با امام زمان بسته بود .برای دریافت این فایل صوتی درادامه مطلب دانلود کنید

c73a1f6efcf3eb175338b9199647979c M داستان تشرف حمال بازار اصفهان به خدمت امام زمان

برچسب :داستان حمال بازار اصفهان امام زمان,

قرآن و حدیث
کلام و دین پژوهی
تربیت اسلامی
علوم اسلامی
تاریخ و سیره
حکومت اسلامی
نقد و پاسخ
آثار مرکز
سایر بخش ها
اخبار فرهنگی


1  2  
آشنایی اجمالی با امام زمان(عج)
حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ دوازدهمین پیشوای معصوم, بنابر نظریه مشهور, سحرگاهان پانزدهم شعبان سال 255 (هـ . ق) در سامراء متولد شد.
او هم نام پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ ( م ح م د ) و هم کنیه آن حضرت یعنی ابوالقاسم است.
از جمله لقب های او, حجت, قائم, خلف صالح, صاحب الزمان و بقیه الله به شمار می آید اما مشهورترین آن ها مهدی ـ علیه السلام ـ است.
پدر بزرگوارش, حضرت امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ و مادر گرامیش نرجس خاتون است که او را «سوسن», «ریحانه» و «صقیل» نیز نامیده اند.[1]
امام زمان ـ علیه السلام ـ زمانی تولد یافت که عباسیان حاکم بر سامراء و بغداد, زندگی امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ را کنترل کرده و برای یافتن آخرین حجت الهی و نابودی او سخت می کوشیدند از این رو تولد آن حضرت, بسیار مخفیانه و معجزه آسا صورت گرفت. البته برخی وکلای امام عسکری ـ علیه السلام ـ و شیعیان و خدمتگزاران مطمئنش, از این تولد آگاهی داشتند. مانند محمد بن عثمان عمری, محمد بن اسماعیل بن موسی بن جعفر ـ علیه السلام ـ حکیمه خاتون دختر امام جواد ـ علیه السلام ـ ابو علی بن مطهر, عمرو اهوازی و ابو نصر طریف.
آری! یازدهیمن پیشوای معصوم ـ علیه السلام ـ در فرصت های مناسب, فرزند و جانشین خود را به دیگران می نمایاند و به آنان معرفیش می کرد. چنان که وقتی محمد بن عثمان عمری با چهل نفر دیگر از شیعیان به حضور امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ شرفیاب شدند, آن حضرت, مهدی ـ علیه السلام ـ را به آنان نشان داد و فرمود: این, پس از من, امام شما و جانشین من بین شما است. با وجود این, حضرت حجت ـ علیه السلام ـ پس از ولادتش همچنان پنهان می زیست تا آن که امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ در سال 260 (هـ . ق) یعنی 28 سالگی با دسیسه معتمد عباسی, مسموم و شهید شد و حضرت صاحب الزمان ـ علیه السلام ـ به امامت رسید.
ابوالأدیان می گوید: من از خدمتگزاران امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ بودم و نامه های او را به مناطق مختلف می بردم. روزی آن حضرت به من نامه هایی داد و فرمود: این ها را به «مدائن» ببر, تا پانزده روز در سامراء نخواهی بود, پس از آن وقتی برگردی خواهی یافت که ناله و شیون از خانه من بلند است و جسدم را در محل غسل گذاشته اند.
گفتم: سرورم! اگر چنین شود, چه کسی پس از شما امام است؟ فرمود: هر کس بر جنازه ام نماز بخواند. گفتم: نشانه دیگری ذکر بفرمایید! فرمود: هر کس از آن چه میان همیان است خبر دهد. ابهت امام ـ علیه السلام ـ آن چنان بود که دیگر نتوانستم از او بپرسم مقصودشان از این نشانه چیست.
نامه های آن حضرت را به «مدائن» بردم و پاسخشان را گرفتم. پس از پانزده روز وقتی به سامراء وارد شدم به خانه امام ـ علیه السلام ـ آمدم, ناگاه صدای ناله و شیون از آن جا شنیدم و دیدم برادرش جعفر (کذاب) کنارخانه نشسته است و برخی شیعیان, رحلت امام ـ علیه السلام ـ را به او تسلیت و به امامت رسیدش را تبریک می گویند. از این موضوع در شگفت شدم زیرا من با چشمانم دیده بودم جعفر, شراب می خورد, قمار بازی می کرد و اهل تار و طنبور بود به هر حال من نیز جلو رفتم و رحلت برادرش را به او تسلیت و پیشوائیش را تبریک گفتم اما او چیزی از من نپرسید. ناگاه «عقید» خادم حضرت عسکری ـ علیه السلام ـ حاضر شد و به جعفر گفت: جنازه برادرتان را کفن کردند بیایید بر آن نماز بگذارید. جعفر, همراه برخی شیعیان وارد خانه شدند جسد پاک امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ, میان تابوتی در حیات خانه بود. جعفر پیش رفت تا بر جنازه مطهر امام ـ علیه السلام ـ نماز بخواند. وقتی خواست تکبیر بگوید ناگاه کودک گندم گون و سیاه موی که دندان های پیشینش قدری از هم فاصله داشت, ظاهر شد, جعفر را کنار زد و گفت: عمو! کنا برو! من باید بر پدرم نماز بخوانم, او با چهره ای درهم کشیده کنار رفت و آن کودک بر پیکر پاک امام ـ علیه السلام ـ نماز خواند و او را در خانه اش, جوار قبر امام هادی ـ علیه السلام ـ دفن فرمود.
ابو الأدیان در ادامه می گوید: آن کودک به من رو زد و گفت: ای مرد بصری! پاسخ نامه هایی را که همراهت است بده! آن ها را به او دادم و با خود گفتم: اینها (اقامه نماز بر جسد پاک امام حسن عسکری ـ علیه السلام ـ و در خواست پاسخ نامه ها) دو نشانه امامت اوست و منتظر ماندم تا نشانه دیگر یعنی خبر دادن از آن چه میان همیان است را نیز بیابم.
نزد جعفر آمدم, دیدم داد می کشد و فریاد می کند. شخصی به نام «حاجظ وشاء» به جعفر گفت: آن کودک چه کسی بود؟ جعفر گفت: والله تا به حال او را ندیده ام و نمی شناسم. در این اوضاع, گروهی از قمی ها آمدند وقتی دانستند, یازدهمین امام معصوم ـ علیه السلام ـ رحلت فرموده است. پرسیدند جانشین او کیست؟ برخی گفتند: جانشین او جعفر است, آنان به او سلام کردند و تسلیت و تهنیت گفتند از او پرسیدند: ما نامه ها و پول هایی آورده ایم بفرمایید: نامه را چه کسانی نوشته اند و پول ها چقدر است؟ جعفر, از پاسخ درماند و برآشفته حال برخاست و گفت: اینان علم غیب از ما می خواهند! ناگاه خادمی از خانه بیرون آمد و به قمی ها گفت: نامه ها از فلان کس و فلان کس است و در همیان نیز هزار دینار وجود دارد که ده تای آن ها را زراندود کرده اند. آن مردم وقتی پاسخ پرسش هایشان را صحیح و دقیق یافتند, گفتند: نامه ها و همیان پول را به تو می دهیم تا به آن کسی که تو را برای گفتن آن ها فرستاده است (یعنی حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ ) تحویل دهی! زیرا او امام ما است.[2]
غیبت صغری و کبری
حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ پس از ولادتش دو بار غایب شد که آن ها را غیبت صغری و غیبت کبری گویند.
غیبت صغرای ولی عصر ـ علیه السلام ـ با به شهادت رسیدن امام حسن عسکری در سال 260 (هـ . ق) آغاز شد و تا سال 329 (هـ . ق) ادامه یافت.
امام زمان ـ علیه السلام ـ در دوران غیبت صغری توسط چهار نفر از نایبان خاصش که به نواب اربعه یعنی نایبان چهارگانه معروفتند با مردم ارتباط داشت و به امور آنان رسیدگی می کرد. این چهار نفر عبارت بودند از:
1. عثمان بن سعید عمری
2. ابو جعفر محمد بن عثمان بن سعید عمری
3. ابوالقاسم حسین بن روح
4. ابو الحسن علی بن محمد سمری
مهم ترین تحول و رخ داد دوره نیابت «ابو الحسن علی بن محمد سمری» نوشتن توقیعی از جانب حضرت صاحب الزمان ـ علیه السلام ـ به او بود که در آن فرموده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ای علی بن محمد سمری! خداوند در فقدان تو به برادرانت پاداش بزرگی عطا فرماید, تو تا شش روز دیگر رحلت می کنی, کارهایت را سامان ده و هیچ کس را به جانشینی خود سفارش نکن اکنون زمان غیبت کبری فرا رسیده است و ظهور من فقط با اجازه خدا خواهد بود آن هم از مدتی طولانی صورت می گیرد که در آن مردم, بسیار سخت دلند و سرزمین پر از بیدادگری است کسانی, نزد شیعیان ما ادعا می کنند که مرا می بینند. هر کس پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی چنین ادعایی بکند, دروغگویی بیش نیست.[3]
جانشینان امام زمان در غیبت کبری
در غیبت کبری, فقیهان با تقوا, عادل و مدیر و مدبر نایبان عام و جانشینان امام مهدی ـ علیه السلام ـ بین مردم به شمار می آیند و مرجعیت دینی و رهبری آنان را بر عهده دارند و چنان که خود آن حضرت نیز در حدیثی بر این نکته تصریح فرمودند:[4]
وجود امام زمان ـ علیه السلام ـ در این عصر بسان خورشید پشت ابر است یعنی پنهان بودن او موجب نمی شود به عالم هستی سود نرساند بلکه آن حضرت حتی در پس پرده غیبت امام زمین و موجب برکت برای اهل آن است.
ملاقات با امام زمان در غیبت کبری: این موضوع, کار ممکنی است هر چند ادعای ملاقات با آن حضرت را از هر کس نمی توان پذیرفت اما در این عصر به اذن خداوند بزرگ و توجهات امام زمان ـ علیه السلام ـ کسانی به حضور آن حضرت شرفیاب شده اند[5] البته ارتباط با حضرت ولی عصر از راه های دیگر برای عموم مردم ممکن است این کار را می توان از طریق قرائت دعاهایی مانند دعای ندبه, عهد و ... انجام داد زیارت اماکن منسوب به امام زمان ـ علیه السلام ـ راه دیگری برای ارتباط با او است مانند مسجد سهله, مسجد اعظم کوفه و سرداب مقدس در عراق و مسجد حضرت صاحب الزمان معروف به مسجد جمکران قم در ایران.[6]
طولانی بودن عمر حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ
عمر مبارک آن حضرت در غیبت کبری بسیار طولانی است و این موضوع عقلاً محال نیست و به لحاظ علمی نیز ممکن به شمار می آید علاوه بر این افراد بسیاری در امتداد تاریخ زندگی بشر عمر طولانی داشته اند مانند حضرت نوح که امام صادق ـ علیه السلام ـ درباره او می فرماید: نوح 2300 سال زندگی کرد, 850 سال پیش از آن که به پیامبری برانگیخته شود و 950 سال میان قومش به هدایت آنان پرداخت و 500 سال هم پس از آن که کشتی اش به خشکی نشست و آب در زمین فرو رفت آن گاه شهر ها را ساخت و فرزندانش در شهر ها ساکن شدند از دیگر کسانی که عمر طولانی داشته اند مانند: حضرت سلیمان بن داود 712 سال, شداد بن عامر 900 سال و ...[7]
هنگام ظهور حضرت ولی عصر ـ علیه السلام ـ
وقت ظهور امام مهدی ـ علیه السلام ـ دقیقاً مشخص نیست, پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ می فرماید: کسانی که وقت ظهور را معین می کنند دروغ می گویند.[8]
[1]. پیشوایی, مهدی, سیره پیشوایان, ص 665 ـ 666.
[2]. جعفریان, رسول, حیات فکری سیاسی امامان شیعه بخش زندگی امام زمان ـ علیه السلام ـ .
[3]. الغیبه, ص 234.
[4]. شیخ حر عاملی, وسائل الشیعه, قم, آل البیت, 1409 ق, ج 27, ص 140.
[5]. القزوینی, السید محمد کاظم, الامام المهدی, من المهد الی الظهور, ص 303 به بعد.
[6]. موسوی اصفهانی, سید محمد تقی,مکیال المکارم, ج 2, ص 314.
[7]. شیخ صدوق, کمال الدین و تمام النعمه, ج2, ص 523.
[8]. رازی قمی (از شاگردان شیخ صدوق), کفایه الاثر.
خدارحم مرادی- مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه
1  2  
صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات میباشد
CopyRight © andisheqom.com 2001 - 2010


قرآن و حدیث
کلام و دین پژوهی
تربیت اسلامی
علوم اسلامی
تاریخ و سیره
حکومت اسلامی
نقد و پاسخ
آثار مرکز
سایر بخش ها
اخبار فرهنگی


  1  2
آشنایی اجمالی با امام زمان(عج)

در حدیث دیگری نقل است: فضیل از امام باقر ـ علیه السلام ـ پرسید: آیا برای ظهور, وقتی معین شده است؟ آن حضرت فرمودند: تعیین کنندگان وقت ظهور دروغ می گویند! تعیین کنندگان وقت ظهور دروغ می گویند! تعیین کنندگان وقت ظهور دروغ می گویند.[1]
مطلب دیگر این که امام رضا ـ علیه السلام ـ می فرماید: قائم شما وقتی ظهور کند چند نشانه دارد: با آن که بسیار عمر کرده است اما گویی چهل سال یا کمتر دارد, دیگر این که با گذشت روزها و شب ها پیر نمی شود تا آن که أجلش فرا رسد.[2]
نشانه های ظهور
نشانه های ظهور حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ را که در کتاب های حدیثی نقل شده است را می توانیم به سه نوع تقسیم کنیم:
نخست: نشانه های عمومی که از انحرافات کشورهای اسلامی و غیر آن بر می خیزد و جوامع بشری را آلوده می کند این نشانه ها ممکن است ده ها سال پیش از ظهور پدید بیابد. مانند رواج ربا خواری و فساد و فحشا.
دوم: نشانه هایی که سالیان اندکی پیش از ظهور وجود می یابند و از جمله پیشگویی هایی از حوادث آینده به شمار می آیند مانند خروج سفیانی, قاتل سید حسنی و ...
سوم: نشانه هایی که در همان سال ظهور یا یک سال پیش از آن تحقق می یابند. این نوع علائم بر دو قسمند:
الف) نشانه های غیر حتمی یعنی آن هایی که وقوعشان حتمی نیست مانند جنگ جهانی سوم, بارش باران فراوان.
ب) نشانه های حتمی که بی شک تحقق می یابند و آن ها پنج تا هستند که برخی چند روز پیش از ظهور موجود می شوند بعضی چند ماه پس از ظهور و برخی در آغاز قیام حضرت مهدی به وقوع می پیوندند.[3]
حضرت صادق ـ علیه السلام ـ می فرمایند: نوای آسمانی از نشانه های حتمی است, سفیانی حتمی است فرو برده شدن آب در بیدا حتمی است (خروج) یمانی قطعی است. کشته شدن نفس زکیه نیز قطعی است.[4]
یاران
هر چند هر کسی که شایستگی یاری کردن حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ را داشته باشد به نحو عموم از یاوران او به شمار می
آید اما آن حضرت سیصد و سیزده نفر یار خاص دارد که به فرموده حضرت علی و امام صادق ـ علیه السلام ـ آنان از پرچمداران آن حضرت به شمار می آیند.[5]
آن گاه که ظهور کند
پس از خروج آن حضرت خداوند گروهی را که در چالاکی بسان ابرنده گرد هم می آورد و دل های آنان را نسبت به یکدیگر پیوند می دهد. آنان کسانی اند که از هیچ کس نمی ترسند هرگز فرار نخواند کرد.
علاوه بر این فرشتگان خدای سبحان نیز به یاری حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ می آیند, حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ‌نیز از آسمان فرود می آید و پست سر امام زمان ـ علیه السلام ـ نماز می خواند. اسلام در سراسر جهان را فرا می گیرد و عدالت در تمام گیتی برقرار می شود و تمام مردم در زیر پرچم حکومت جهانی اسلامی زندگی می کنند.
از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ نقل است: اگر از دنیا بیشتر از یک روز باقی نماند خداوند مردی از فرزندان مرا مبعوث می کند که نام او نام من و خلق او خلق من است. خدای بزرگ دین را توسط او بر می گرداند, و پیروزی هایی نصیب او می کند در آن روز غیر از افرادی که می گویند: «لا اله الا الله» بر روی زمین باقی نمی ماند.
آری! در آن روز امنیت فراگیر است به گونه ای که گوسفند و گرگ, گاو و شیر, و انسان و مار با هم زندگی می کنند و مزاحم یکدیگر نمی شوند. و نیز از پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ نقل است: خدای توانا در زمان دولت مهدی ـ علیه السلام ـ به قدری خیر و برکت به اهل زمین می دهد که مردم آرزو می کنند ای کاش مردگانشان زنده شوند.[6]
رجعت
هنگام ظهور حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ پیامبر اکرم و امامان معصوم و گروهی از مردمان نیکوکار و برخی بدکاران و کافران که مرده اند به دنیا بر می گردند تا نیکوکاران دولت کریمه اهل بیت ـ علیه السلام ـ را ببینند و به پاداش برخی کارهای شایسته ایشان برسند و بدکاران و کافران نیز سزای بدکاری هایشان را بکشند گفتنی است موضوع رجعت یکی از اعتقادات اختصاصی و افتخار آمیز شیعی است که همگی آن را قبول دارند چنان که علمای بزرگی مانند: شیخ مفید, ابن بابویه, سید مرتضی, سید بن طاووس, علامه مجلسی و ... فرموده اند: رجعت آل محمد و شیعیان ایشان (و نیز برخی کافران) بین مذهب اجماعی است و مخالف ندارد.[7]

[1]. شیخ طوسی, الغیبه, ص 262, کافی, ج1, ص 368.
[2]. کمال الدین, ج2م ص 652.
[3]. امام مهدی از ولادت تا ظهور, سید محمد کاظم قزوینی, ترجمه, دکتر حسین فریدون, ص 41 به بعد.
[4]. نعمانی, الغیبه, ص 252 و 257.
[5]. امام مهدی ـ علیه السلام ـ از ولادت تا ظهور , ص 506 ـ 507.
[6]. عقد الدور, به نقل از نجفی محمد جواد, مصلح جهان, ص 122 ـ 134.
[7]. همان, ص 206 ـ 307 و السید محمد کاظم القزوینی , الامام المهدی ـ علیه السلام ـ من المهد الی الظهور, ص 643 به بعد.
خدارحم مرادی- مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه
  1  2
صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات میباشد
CopyRight © andisheqom.com 2001 - 2010






کد: 163817 تاریخ: 13880000منبع: عرفان
print

چهل حدیث گهربار از امام زمان؛ حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف

ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ‌یم، که اگر جز این بود گرفتارى‌ها به شما روى مى‌آورد و دشمنان، شما را ریشه کن مى‌کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانى کنید.

 

 

1- توجّه امام مهدى(علیه السلام) به شیعیان خویش

إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْ لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللاَّْواهُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا:

ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ‌یم، که اگر جز این بود گرفتارى‌ها به شما روى مى‌آورد و دشمنان، شما را ریشه کن مى‌کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانى کنید.

2- عمل صالح و تقرّب به اهل بیت(علیهم السلام)

فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِء مِنْکُمْ بِما یُقَرَّبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، وَلْیَتَجَنَّبْ ما یُدْنیهِ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا، فَإِنَّ امْرَأً یَبْغَتُهُ فُجْأَةً حینَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ، وَ لا یُنْجیهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ عَلى حَوْبَة:

هر یک از شما باید به آنچه که او را به دوستى ما نزدیک مى‌سازد، عمل کند و از آنچه که خوشایند ما نبوده و خشم ما در آن است، دورى گزیند، زیرا خداوند به طور ناگهانى انسان را مى‌گیرد، در وقتى که توبه برایش سودى ندارد و پشیمانى او را از کیفر ما به خاطر گناهش نجات نمى‌دهد.

3- تسلیم در مقابل دستورهاى اهل بیت(علیهم السلام)

فَاتَّقُوا اللّهَ، وَ سَلِّمُوا لَنا، وَ رُدُّو الاَْمْرَ إِلَیْنا، فَعَلَیْنَا الاِْصْدارُ، کَما کانَ مِنَّا الاِْیرادُ، وَ لا تَحاوَلُوا کَشْفَ ما غُطِّىَ عَنْکُمْ، وَ اجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إِلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَى السُّنَّةِ الْواضِحَةِ:

از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کارها را به ما واگذارید، بر ماست که شما را از سرچشمه، سیراب برگردانیم، چنان که بردن شما به سرچشمه از ما بود، در پى کشف آنچه از شما پوشیده شده نروید. مقصد خود را با دوستى ما بر اساس راهى که روشن است به طرف ما قرار دهید.

4- تحقّق حتمى حقّ

أَبَى اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لِلْحَقِّ إِلاّ إِتْمامًا وَ لِلْباطِلِ إِلاّ زَهُوقًا، وَ هُوَ شاهِدٌ عَلَىَّ بِما أَذْکُرُهُ:

خداوند مقدّر فرموده است که حقّ به مرحله نهایى و کمال خود برسد و باطل از بین برود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است.

5- خلقت هدفدار و هدایت پایدار

إِنَّ اللّهَ تَعالى لَمْ یَخْلُقِ الْخَلْقَ عَبَثًا وَ لا أَهْمَلَهُمْ سُدًى بَلْ خَلَقَهُمْ بِقُدْرَتِهِ وَ جَعَلَ لَهُمْ أَسْماعًا وَ أَبْصارًا وَ قُلُوبًا وَ أَلْبابًا ثُمَّ بَعَثَ إِلَیْهِمُ النَّبِیّینَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ، یَأْمُرُونَهُمْ بِطاعَتِهِ وَ یَنْهَوْنَهُمْ عَنْ مَعْصِیَتِهِ وَ یُعَرِّفُونَهُمْ ما جَهِلُوهُ مِنْ أَمْرِ خالِقِهِمْ وَ دینِهِمْ وَ أَنـْزَلَ عَلَیْهِمْ کِتابًا، وَ بَعَثَ إِلَیْهِمْ مَلائِکَةً یَأْتینَ بَیْنَهُمْ وَ بَیْنَ مَنْ بَعَثَهُمْ إِلَیْهِمْ بِالْفَضْلِ الَّذى جَعَلَهُ لَهُمْ عَلَیْهِمْ:

خداوند متعال، خلق را بیهوده نیافریده و آنان را مهمل نگذاشته است، بلکه آنان را به قدرتش آفریده و براى آنها گوش و چشم و دل و عقل قرار داده، آن گاه پیامبران را که مژده دهنده و ترساننده هستند به سویشان برانگیخت تا به طاعتش دستور دهند و از نافرمانى‌اش جلوگیرى فرمایند و آنچه را از امر خداوند و دینشان نمى‌دانند به آنها بفهمانند و بر آنان کتاب فرستاد و به سویشان فرشتگان برانگیخت تا آنها میان خدا و پیامبران ـ به واسطه تفضّلى که بر ایشان روا داشته ـ واسطه باشند.

6- ظهور حقّ

إِذا أَذِنَ اللّهُ لَنا فِى الْقَوْلِ ظَهَرَ الْحَقُّ وَ اضْمَحَلَّ الْباطِلُ، وَ انْحَسَرَ عَنْکُمْ:

هرگاه خداوند به ما اجازه دهد که سخن گوییم، حقّ ظاهر خواهد شد و باطل از میان خواهد رفت و خفقان از [سرِ] شما برطرف خواهد شد.

7- تفتیش ناروا

مَنْ بَحَثَ فَقَدْ طَلَبَ، وَ مَنْ طَلَبَ فَقَدْ دَلَّ، وَ مَنْ دَلَّ فَقَدْ أَشاطَ وَ مَنْ أَشاطَ فَقَدْ أَشْرَکَ:

حضرت مهدى(علیه السلام) در خصوص کسانى که در جستجوى او بوده اند تا به حاکم جور تحویلش دهند فرموده است: آن که بکاود، بجوید و آن که بجوید دلالت دهد و آن که دلالت دهد به هدف رسد و هر که [در مورد من] چنین کند، شرک ورزیده است.

8- ظهور حقّ به اذن حقّ

فَلا ظُهُورَ إِلاّ بَعْدَ إِذْنِ اللّهِ تَعالى ذِکْرُهُ وَ ذلِکَ بَعْدَ طُولِ الاَْمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلاءِ الاَْرْضِ جَوْرًا:

ظهورى نیست، مگر به اجازه خداوند متعال و آن هم پس از زمان طولانى و قساوت دل‌ها و فراگیر شدن زمین از جور و ستم.

9- مدّعیان دروغگو

سَیَأْتى إلى شیعَتى مَنْ یَدَّعِى المُشاهَدَةَ. أَلا فَمَنِ ادَّعَى المُشاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیانى وَ الصَّیْحَةِ فَهُوَ کَذّابٌ مُفْتَر وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیم:

آگاه باشید به زودى کسانى ادّعاى مشاهده (نیابت خاصّه) مرا خواهند کرد. آگاه باشید هر کس قبل از خروج «سفیانى» و شنیدن صداى آسمانى، ادّعاى مشاهده مرا کند دروغگو و افترا زننده است؛ حرکت و نیرویى جز به خداى بزرگ نیست.

10- دنیا در سراشیبى زوال

إِنَّ الدُّنْیا قَدْ دَنا فَناؤُها وَ زَوالُها وَ أَذِنَتْ بِالْوِداعِ وَ إِنّى أَدْعُوکُمْ إِلَى اللّهِ وَ رَسُولِهِ(صلى الله علیه وآله وسلم) وَ الْعَمَلِ بِکِتابِهِ وَ إِماتَةِ الْباطِلِ وَ إِحْیاءِ السُّنَّةِ:

دنیا فنا و زوالش نزدیک گردیده و در حال وداع است، و من شما را به سوى خدا و پیامبرش ـ که درود خدا بر او و آلش باد ـ و عمل به قرآنش و میراندن باطل و زنده کردن سنّت، دعوت مى‌کنم.

11- ذخیره بزرگ

أَنَا بَقِیَّةٌ مِنْ آدَمَ وَ ذَخیرَةٌ مِنْ نُوح وَ مُصْطَفى مِنْ إِبْراهیمَ وَ صَفْوَة مِنْ مُحَمَّد(صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِمْ أَجْمَعینَ):

من باقیمانده آدم و ذخیره نوح و برگزیده ابراهیم و خلاصه محمّد (درود خدا بر همگى آنان باد) هستم.

12- حجّت خدا

زَعَمَتِ الظَّلَمَةُ أَنَّ حُجَّةَ اللّهِ داحِضَةٌ وَ لَوْ أُذِنَ لَنا فِى الْکَلامِ لَزالَ الشَّکُّ:

ستمگران پنداشتند که حجّت خدا از بین رفته است، در حالى که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده مى‌شد، هر آینه تمام شکّ‌ها را از بین مى‌بردیم.

13- عطسه، نشانه سلامت

أَلا أُبَشِّرُکَ فِى الْعِطاسِ فَقُلْتُ بَلى قالَ: هُوَ أَمانٌ مِنَ الْمَوْتِ ثَلاثَةَ أَیّام:

نسیم، خدمتکار حضرت مهدى(علیه السلام) گوید: آن حضرت به من فرمود: آیا تو را در مورد عطسه کردن بشارت دهم؟ گفتم: آرى. فرمود: عطسه، علامتِ امان از مرگ تا سه روز است.

14- نماز، طردکننده شیطان

ما أُرْغِمَ أَنْفُ الشَّیْطانِ بِشَىْء مِثْلِ الصَّلوةِ، فَصَلِّها وَ أَرْغِمْ أَنْفَ الشَّیْطانِ:

هیچ چیز مثل نماز، بینى شیطان را به خاک نمى‌مالد، پس نماز بخوان و بینى شیطان را به خاک بمال.

15- حق الناس

لا یَحِلُّ لاَِحَد أَنْ یَتَصَرَّفَ فى مالِ غَیْرِهِ بِغَیْرِ إِذْنِهِ:

تصرّف در مال هیچ کس بدون اجازه او جایز نیست.

16- پناه بردن به خدا

أَعُوذُ بِاللّهِ مِنَ الْعَمى بَعْدَ الْجَلاءِ وَ مِنَ الضَّلالَهِ بَعْدَ الْهُدى وَ مِنْ مُوبِقاتِ الاَْعْمالِ وَ مُرْدِیاتِ الْفِتَنِ:

پناه به خدا مى‌رم از نابینایى بعد از بینایى و از گمراهى بعد از راهیابى و از اعمال ناشایسته و فرو افتادن در فتنه‌ها.

17- اسوه هاى حقیقت

إِنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إِلاّ کَذّابٌ مُفْتَر:

حقّ با ما و در میان ماست، کسى جز ما چنین نگوید، مگر آن که دروغگو و افترا زننده باشد.

18- ظهور فَرَج به اذن خدا

وَ أَمّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَإِنَّهُ إِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، کَذَبَ الْوَقّاتُونَ. وَ أَمّا قَوْلُ مَنْزَعَمَ أَنَّ الْحُسَیْنَ(علیه السلام) لَمْ یُقْتَلْ، فَکُفْرٌ وَ تَکْذیبٌ وَ ضَلالٌ:

امّا ظهور فرج، موکول به اراده خداوند متعال است و هر کس براى ظهور ما وقت تعیین کند دروغگوست. و امّا گفته کسانى که پنداشته‌اند امام حسین(علیه السلام) کشته نشده، کفر و دروغ و گمراهى است.

19- شناخت خدا

إِنَّ اللّهَ تَعالى هُوَ الَّذى خَلَقَ الاَْجْسامَ وَ قَسَّمَ الاَْرْزاقَ لاَِنَّهُ لَیْسَ بِجِسْم وَلا حالّ فیجِسْم«لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىءٌ وَ هُوَالسَّمیعُ الْعَلیمُ»:

همانا خداوند متعال، کسى است که اجسام را آفریده و ارزاق را تقسیم فرموده، او جسم نیست و در جسمى هم حلول نکرده، چیزى مثل او نیست و شنوا و داناست.

20- ائمّه(علیهم السلام) دست پرورده‌هاى پروردگار

إِنَّ اللّه مَعَنا و لا فاقَةَ بِنا إِلى غَیْرِهِ وَ الْحَقَّ مَعَنا فَلَنْ یُوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا وَ نَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعُنا:

خداوند با ماست، و به جز ذات پروردگار به چیزى نیاز نداریم، و حقّ با ماست. اگر کسانى با ما نباشند، هرگز در ما وحشتى ایجاد نمى‌شود، ما دست‌پرورده‌هاى پروردگارمان، و مردمان، دست‌پرورده‌هاى ما هستند.

21- دانش حقیقى

أَلْعِلْمُ عِلْمُنا وَ لا شَىْءَ عَلَیْکُمْ مِنْ کُفْرِ مَنْ کَفَرَ:

دانش، دانشِ ماست، از کفرِ کافر، گزندى بر شما نیست.

22- اتّفاق و وفاى به عهد

لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا:

اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد واتّفاق مى‌داشتند و عهد و پیمان را محترم مى‌شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى‌افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى‌شدند.

23- ما را آزردند

قَدْ آذانا جُهَلاءُ الشّیعَةِ وَ حُمَقاؤُهُمْ، وَ مَنْ دینُهُ جَناحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْهُ:

حضرت مهدى(علیه السلام) به محمّد بن على بن هلال کرخى فرموده‌اند :نادانان و کم‌خردان شیعه و کسانى که بال پشه از دیندارى آنان محکمتر است، ما را آزردند.

24- بیزارى از غالیان

أَنـَا بَرىءٌ إِلَى اللّهِ وَ إِلى رَسُولِهِ مِمَّنْ یَقُولُ إِنّا نَعْلَمُ الْغَیْبَ وَ نُشارِکُهُ فیمُلْکِهِ أَوْ یُحِلُّنا مَحَلاًّ سِوَى الَْمحَلِّ الَّذى رَضِیَهُ اللّهُ لَنا:

من از افرادى که مى‌گویند: ما اهل بیت [مستقلاًّ از پیش خود و بدون دریافت از جانب خداوند] غیب مى‌دانیم و در سلطنت و آفرینش موجودات با خدا شریک هستیم، ما را از مقامى که خداوند براى ما پسندیده بالاتر مى‌برند، نزد خدا و رسولش، بیزارى مى‌جویم.

25- از واجبات‌ترین مستحبات

سَجْدَةُ الشُّکْرِ مِنْ أَلْزَمِ السُّنَنِ وَ أَوْجَبِها:

سجده شکر از لازم‌ترین و واجب‌ترین مستحبّات است.

26- فضیلت تعقیبات نماز

إِنَّ فَضْلَ الدُّعاءِ وَ التَّسْبیحِ بَعْدَ الْفَرائِضِ عَلَى الدُّعاءِ بِعَقیبِ النَّوافِلِ کَفَضْلِ الْفَرائِضِ عَلَى النَّوافِلِ:

فضیلت دعا و تسبیح بعد از نمازهاى واجب در مقایسه با دعا و تسبیح پس از نمازهاى مستحبى، مانند فضیلت واجبات بر مستحبّات است.

27- سجده، مخصوص خداست

فَأَمّا السُّجُودُ عَلَى الْقَبْرِ فَلا یَجُوزُ:

سجده بر قبر جایز نیست.

28- راه اندازى کار مردم

أَرْخِصْ نَفْسَکَ وَ اجْعَلْ مَجْلِسَکَ فِىَ الدِّهْلیزِ وَ اقْضِ حَوائِجَ النّاسِ:

خودت را [براى خدمت] در اختیار مردم بگذار، و محلّ نشستن خویش را درِ ورودى خانه قرار بده، و حوائج مردم را برآور.

29- امنیّت بخش زمین

إِنّى أَمانٌ لاَِهْلِ الاَْرْضِ کَما أَنَّ النُّجُومَ أَمانٌ لاَِهْلِ السَّماءِ:

وجود من براى اهل زمین، سبب امان و آسایش است، همچنان که ستارگان سبب امان آسماناند.

30- رجوع به راویان حدیث

وَ أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا فَإِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُم وَ أَنـَا حُجَّةُاللّهِ عَلَیْهِمْ:

در پیشامدهاى مهمّ اجتماعى به راویان حدیث ما مراجعه کنید، زیرا که آنان حجّت من بر شما هستند و من هم حجّت خدا بر آنان هستم.

31- مطاع، نه مطیع کسى

إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ أَحَدٌ مِنْ آبائى إِلاّ وَقَدْ وَقَعَتْ فى عُنُقِهِ بَیْعَةٌ لِطاغِیَةِ زَمانِهِ وَ إِنّى أَخْرُجُ حینَ أَخْرُجُ وَ لا بَیْعَةَ لاَِحَد مِنَ الطَّواغیتِ فى عُنُقى:

هر یک از پدرانم بیعت یکى از طاغوت هاى زمان به گردنشان بود، ولى من در حالى قیام خواهم کرد که بیعت هیچ طاغوتى به گردنم نباشد.

32- آفتاب پشت ابر

وَ أَمّا وَجْهُ الاِْنْتِفاعِ بى فى غَیْبَتى فَکَالاِْنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ إِذا غَیَّبَها عَنِ الاَْبْصارِ السَّحابُ:

کیفیّت بهره‌ورى از من در دوران غیبت، مانند کیفیّت بهره‌ورى از آفتاب است هنگامى که ابر آن را از چشم‌ها پنهان سازد.

33- سبقت اراده خدا بر همه چیز

وَ لکِنَّ اَقْدارَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ لاتُغالَبُ، وَ إِرادَتُهُ لاتُرَدُّ، وَ تَوْفیقُهُ لایُسْبَقُبه:

راستى که مقدّرات خداوند متعال، مغلوب نشود و اراده الهى مردود نگردد و چیزى بر توفیق او پیشى نگیرد.

34- علّت اصلى غیبت امام(علیه السلام)

وَ أَمّا عِلَّةُ ما وَقَعَ مِنَ الْغَیْبَةِ، فَإِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ قالَ: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَلَکُمْ تَسُؤْکُمْ:

امّا علّت و فلسفه آنچه از دوران غیبت اتّفاق افتاده [که درک آن براى شما سنگین است] آن است که خداوند در قرآن فرموده: اى مؤمنان از چیزهایى نپرسید که اگر آشکارتان شود، بدتان آید.

35- آگاهى امام(علیه السلام)

إِنّا یُحیطُ عِلْمُنا بِأَنْبائِکُمْ، وَ لا یَعْزُبُ عَنّا شَىْءٌ مِنْ أَخْبارِکُمْ:

علم و دانش ما به خبرهاى شما احاطه دارد و چیزى از اخبار شما بر ما پوشیده نمى‌ماند.

36- دعاى فراوان

أَکْثِرُو الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ:

براى تعجیل فَرَج زیاد دعا کنید، زیرا همین دعا کردن، فَرَج و گشایش شماست.

37- سؤال نامطلوب

فَأَغْلِقُوا أَبْوابَ السُّؤالِ عَمّا لا یَعْنیکُمْ:

درهاى سؤال را از آنچه که مطلوب شما نیست ببندید.

38- آخرین اوصیا

أَنَا خاتَمُ الأَوْصِیاءِ وَ بى یَدْفَعُ اللّهُ الْبَلاءَ عَنْ أَهْلى وَ شیعَتى:

من آخرین نفر از اوصیا هستم، خداوند به وسیله من بلا را از خانواده و شیعیانم برطرف مى‌گرداند.

39- حجّت خدا در زمین

إَنَّ الاَْرْضَ لا تَخْلُوا مِنْ حُجَّة إِمّا ظاهِرًا وَ إِمّا مَغْمُورًا:

زمین خالى از حجّت خدا نیست، یا آشکار است و یا نهان.

40- علمدار هدایت در هر زمان

کُلَّما غابَ عَلَمٌ بَدا عَلَمٌ، وَ إِذا أَفَلَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ.»:

هرگاه عَلَم و نشانه‌اى پنهان شود، عَلَم دیگرى آشکارگردد، و هر زمان که ستاره‌اى افول کند، ستاره‌اى دیگر طلوع نماید.

..................

پابان پیام/107

 



نظرات بینندگان

- بسیار عالی بود


- خوب بود ولی اگر منبع تک تک احادیث را هم می نوشتید خیلی عالی می شد


- با سلام .نظر من هم به عنوان دانشجوی علوم و حدیث همین است .حدیث با ذکر منبع


- سلامز
حیف شد که منابع را ننوشتید.
در هر صورت ممنونم.


- خوب است. من هم به عنوان یک طلبه می گویم اگر منبع تک تک احادیث بود بسیار عالی می شد. با تشکر


- خوب است ولی بهتر بود آدرس های حدیث هم آورده شود


- خیلی خیلی خوب بود ممنون


- سلام. عصر آدینه ی شما بخیر. انشاءالله در زیر سایه‏ی پر مهر حضرت ولی عصر سربلند باشید.
التماس دعا


- من برای مطالعه بیشتر کتاب "فرهنگ سخنان حضرت مهدی" را معرفی میکنم نوشته استاد دشتی.


- بسیار زیبا و عالی. ممنون.


- اجرکم عندالله.
(لیلی)


- سلام
خسته نباشید.
سایت خوبی است، از شما متشکرم.
اللهم عجل لولیک الفرج.


- عالی یود. ممنون که وفت گذاشتید و این مطالب مفید رو قرار دادید.


- خیلی عالی بود . متشکرم.


- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


- خدا خیرتون بده ممنون. از شما امیدوارم که با حضرت محشور شوید.
(مجید)


- بسیار عالی ، اما اگه در ویرایش از رنگ های گرم مانند سورمه ای و سبز استفاده داشتید بهتر بود.


- او خواهد آمد..
صبح ظهور نزدیکست..
اللهم العجل الولیک الفرج..
آمین..


- خیلی خوب بود.
ممنون
(محیا)









 




ABNA World Service
Englishالعربیة
Françaisاردو
Españolفارسی
Русский中文
DeutschTürkçe
Azeri (cyr) Azeri (ltin)
Melayu Indonesia
বাংলা हिन्दी
Swahili Myanmar
BosanskiABP sites
  آخرین عناوین





اثبات حجت بودن امام مهدی (عج)

جالب است بدانیم که ولادت امام زمان در روز جمعه بوده و اولین روز امامتش روز جمعه و نیز بنا بر نقلی که از نظر شیعه ، بسیار مشهور است ، ظهور امام هم روز جمعه است و همچنین یکی از اسامی آن حضرت نیز جمعه است .آغاز امامت امام زمان (ع) ، روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال ۲۶۵ ه. ق است ؛ یعنی روز شهادت امام یازدهم (ع) آغاز امامت امام زمان (ع) است

یکی از افراد مورد وثوق و اعتماد ائمه معصومین و خاصه امام عسکری و امام زمان (علیهما الاسلام) فردی به نام ابوسهل بود .

«ابوسهل اسماعیل بن علی نوبختی» می گوید : پس از آن که معتمد ، امام عسکری (ع) را به زهر مسموم کرد ، من به خدمت امام عسکری شرفیاب شدم ، لحظه ای بود که فرزند امام عسکری (ع) هم بر پدر وارد شده بود . امام حالش منقلب بود و شدیدا ضعیف شده بودند به گونه ای که وقتی ظرف آب را برای نوشیدن به امام عسکری (ع) دادند ، قدرت نگهداری ظرف آب را نداشت و می لرزید و دندانهای امام عسکری که به کاسه نزدیک شده بود می خورد و من صدایش را می شنیدم .

در این لحظه وقتی که امام زمان (ع) وارد شد ، به محض این که چشم امام عسکری به امام زمان افتاد ، بسیار خوشحال شد اما لحظه ای گریست و بعد او را به عنوان آخرین وصی رسول الله و آخرین امام مؤمنین و به عنوان حجت بر حق خدا معرفی کرد و وصیت و سفارش خود را به امام زمان نمود.در این لحظه گویی احساس شد لحظه آغاز قبول مسؤولیت امامت امام زمان بود.

بعد امام عسکری رو به امام زمان کرد و فرمود :« یا سید أهل بیته ! اسقنی بالماء فإنی ذاهب إلی ربی ؛ (۱) ای بزرگ خاندان خودت ! آبی به من بنوشان ؛ زیرا من به زودی به سوی پروردگارم خواهم شتافت ».

امام زمان (ع) هم آب را به دست پدرش داد و بعد به پدرش کمک کردند تا او وضو بسازد . صحبت هایی هم بین امام عسکری و امام زمان (علیهما الاسلام) صورت گرفت آن گاه امام عسکری (ع) به درجه رفیع شهادت نایل گشتند .

اثبات حجت بودن امام زمان و امامت ایشان

البته این مسائلی بود که درباره ی امام زمان و آغاز امامتشان است ، ولی چیزی که باید به عنوان حجت برای مردم باشد این است که برای اثبات حجت بودن امام زمان و امامت ایشان طبیعی است که شیعیان او هم دلایل قانع کننده ای که باعث اطمینان خاطر بشود نیاز دارند .

«ابوالادیان» یکی از خدمتگزاران و یکی از دوستان نزدیک امام عسکری (ع) بود . ابن بابویه (ع) به نقل از ابوالادیان می گوید : امام عسکری (ع) به من مأموریتی داد که به مدائن بروم و نامه هایی را به آنجا برسانم.

امام عسکری (ع) به من فرمود : ابوالادیان ! وقتی بعد از پانزده روز از مدائن برگشتی ، شهر سامرا را پر از شیون و غوغا خواهی یافت ، زیرا که من به شهادت خواهم رسید . من نگران شدم و از امام راجع به جانشین شان پرسیدم : وقتی شما به شهادت رسیدید ، چه کسی باید امامت امت را به عهده بگیرد ؟ امام عسکری در جواب به من سه نشانه داد ؛ نشانه اول : آن کسی که بر بدن من نماز بگزارد . دوم : آن کسی که جواب نامه ها را از تو طلب کند و نشانه ی سوم : کسی که بگوید در همیان و کیسه ها چه چیزی وجود دارد . حیا مانع شد که راجع به کیسه از آقا بپرسم ، نپرسیدم و با نگرانی سفرم را آغاز کردم و به مدائن رفتم .

مأموریت را انجام دادم و وقتی برگشتم همان گونه که امام عسکری گفته بود ، ایشان به شهادت رسیدند . آن گاه چیزی که برای من مهم بود این بود که بدانم چه کسی جانشین امام یازدهم و به عنوان امام دوازدهم و حجت بر حق خداست . وارد بیت امام عسگری شدم ،دیدم برادرش جعفر بر جایگاهی نشسته است و همه ی واردین به اوتسلیت می گویند . گویی این گونه وانمود می شود که او به عنوان جانشین امام عسکری است ، در حالی که من او را می شناختم و می دانستم انسانی است بد سابقه و بد عمل که مرتکب محرمات می شد . مطمئن بودم که او لیاقت امامت را ندارد اما الان در چنین جایگاهی قرار گرفته ؛ چرا که دستگاه بنی عباس تلاش می کرد او را به عنوان جانشین امام عسکری به مردم معرفی کند . در همین حال خبر آوردند که او بیاید و بر پیکر امام عسکری (ع) نماز بگزارد .

او از جای خود حرکت کرده ، به سمت پیکر مطهر امام عسکری رفت تا نماز بگزارد ، دیدم نوجوانی با جمیع شیوه ها و شمایل زیبایی که دلربا بود آمد و دامن عمویش را گرفت و گفت : ای عمو ! کنار برو که من بر نماز گزاردن بر پیکر بابایم شایسته ترم .

او را کنار زد و بر پیکر امام عسکری نماز گزارد . با این صحنه مطمئن شدم که یکی از نشانه هایی که امام عسکری داده بود تحقق یافت و این شخص بر بدن امام عسکری نماز گزارد . منتظر بودم که نشانه های دیگر هم تحقق پیدا کند . در این حالت بود که وقتی نماز تمام شد به من اشاره کرد که جواب نامه ها را بده . این هم نشانه دوم ؛ چون نامه ای که امام عسکری به من سپرده بود و آن را به مدائن بردم ، به دوستانی که باید می دادم سپردم و جواب نامه های آن ها را به همراه بیت المال و سهم امامی که داده بودند با خودم آورده و منتقل کرده بودم . منتظر بودم نشانه ی سوم هم تحقق پیدا کند ، در همین حال جمعی از مؤمنین قم آمدند و در میان جمعیت عزادار قرار گرفتند و گفتند : جانشین امام عسکری کیست ؟ آن ها را به سمت جعفر هدایت کردند . آن ها وقتی پیش جعفر رفتند ، پرسیدند : شما جانشین امام عسکری هستید ؟ پاسخ داد : آری . گفتند : بگویید که ما حامل چه چیزی هستیم و نامه ای که با ماست چه کسی و برای چه کسی نوشته است و چیزی که به همراه ماست آن متاع چیست و چقدر است ؟

جعفر با کمال عصبانیت گفت : عجب ! مردم را ببینید که از من چه چیزی را در خواست می کنند، علم غیب از من طلب می کنند ؟ من فهمیدم که او امام نیست و جمعیتی که از قم آمده بودند هم با این پاسخ او مطمئن شدند که او امام نیست و جانشین امام عسکری شخص دیگری است.

در همین حال فرستاده ای از درون خانه آمد و گفت که حجت خدا ( امام زمان ) فرمودند : نامه هایی که شما اهل قم از فلان شخص و فلان شخص برای امام عسکری آورده اید ، آن نامه ها را بیاورید و به همراه شما همیانی است که هزار اشرفی در آن قرار دارد که از میان هزار اشرفی که به عنوان سهم امام است ، ده اشرفی قلابی است که روکش طلا شده و اصل نیست .

 

آن ها باز کردند و دیدند هزار اشرفی سفید هست و آن ده اشرفی را هم شناسایی کردند . ابوالادیان می گوید : من دقیقا به همان نشانه هایی که امام حسن عسکری به من داده بود رسیدم و یقین کردم که او امام امت اسلامی و آخرین وصی پیغمبر اکرم (ص) است و آن پیامی که فرستاده شده از ناحیه امام زمان است و آن فردی که نماز بر پیکر امام عسکری گزارد امام زمان و آخرین امام شیعیان است.


u امام مهدی و آخرالزمان

دلها، خاک و دانش، نهال و گفتگو، آب است . هرگاه آب از خاک جدا افتد، نهال خشک گردد . [امام صادق علیه السلام]

سه شنبه 92 بهمن 8

:: RSS 

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 67787

:: بازدیدهای امروز :14

vموضوعات وبلاگ

vلوگوی وبلاگ

vاشتراک در خبرنامه

 

vوبلاگ دوستان


::قرآن::
دین اسلام
آخرین منجی
پرسش و پاسخ مهدوی
داستان هایی از امام زمان
لینکستان سایتهای اسلامی
ماه رمضان
بسیجیان
.::آخرالزمان::.
مخبر نیوز
پایگاه خبری تحلیلی مخبر
بسته ی اعتقادی شیعه

vمطالب قبلی

vآهنگ وبلاگ

vجستجو در وبلاگ

! امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج)

سه شنبه 87/10/10 :: ساعت 11:42 صبح

بسم رب الحسین (ع)

 فرا رسیدن دهه اول ماه محرم و ایام شهادت  سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، حضرت عباس (ع) و یاران با وفای ایشان را تسلیت عرض می کنیم.

یا ابا عبدالله الحسین

 



1-از امام حسین (ع) پرسیدند : آیا حضرت مهدی (عج) به دنیا آمده است ؟

فرمود : نه ، و اگر زمان او را درک کنم ، در تمام عمرم به او خدمت خواهم کرد.

 2- مردی از امام حسین (ع) درباره امامان پرسید ، حضرت فرمود : دوازده نفرند که به شمار نقبای بنی اسرائیل می باشند . نه نفر آنان از فرزندان منند ، آخرینشان قائم آل محمد (ص) است

 3- ابو حمزه ثمالی ، از امام محمد باقر (ع) ، از امام سجاد (ع) ، از امام حسین (ع) نقل می کند که فرمود :

روزی در سنین خردسالی بر جدم رسول خدا (ص) وارد شدم ، حضرت مرا بر زانوی خود نشاند ، و فرمود : همانا خدای سبحان از نسل تو ای حسین ، نه امام برگزیده که نهمین آنان قائم آل محمد (ص) است و همه انان در فضیلت و منزلت ، نزد خدا برابرند.

 4- از امام حسین (ع) نقل است که فرمودند : قائم این امت ، نهمین فرزند من است ، دارای غیبت ، و اوست که میراث او در حالی که زنده است تقسیم می شود

 5- شعیب بن ابی حمزه گوید : به محضر امام حسین (ع) تشرف یافته عرض کردم ، آیا شما صاحب الامر هستید ؟ فرمودند : نه

عرض کردم پس فرزند شماست ؟ فرمودند : نه

عرض کردم آیا فرزند فرزند شماست ؟ فرمودند :نه

پرسیدم : پس صاحب الامر کسیت ؟

فرمودند : آن که زمین را پر از عدل خواهد کرد همانگونه که پر از ظلم گشته باشد.

او پس از زمانی طولانی که امامان پیشین رفته باشند ، خواهد آمد همان گونه که رسول خدا (ص) ، پس از مدتی دراز که از زمان پیامبران پیشین گذشته بود مبعوث شد.

 6- امام باقر (ع) ، فرمود : حارث بن عبدالله اعور ، به امام حسین (ع) عرض کرد : ای فرزند رسول خدا (ص) ؛ از تفسیر این کلام خدا که : (( سوگند به آفتاب و تابش هنگام برآمدنش )) مرا آگاه فرما.

حضرت فرمود : ای حارث منظور از آفتاب محمد (ص) پیامبر خداست.

گفت : عرض کردم : فدایت شوم ((و قسم به ماه آنگاه که از پی آفتاب براید)) ؟

فرمود : امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) است که از پی محمد (ص) آید و او را پیروی کند.

گوید: عرض کردم : ((و سوگند به روز هنگامی که جهان را روشن سازد ))؟

فرمود : مراد از روز قائم آل محمد (عج) که گستره زمین را پر از روشنایی عدل و داد سازد .

گفت : و ((سوگند به شب وقتی که جهان را به سیاهی کشد))؟

فرمود : بنی امیه است.

 



منابع:
1-عقدالدرر ، ص 160 --- 2-  بحارالانوار ، ج 36 ، ص 383 ---  3- ینابیع الموده ، ص 590 --- 4- کمال الدین ، ج 1 ، ص 317--- 5- عقدالدرر ، ص 158--- 6- بحارالانوار ، ج 24 ، ص 79

 التماس دعا

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران25

! حضرت محمد (ص) و غیبت امام مهدی (عج)

یکشنبه 87/5/27 :: ساعت 11:22 صبح

::بسم رب المهدی (عج)::

میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) بر شیعیان و منتظران حضرت مبارک باد.

 

 

پیامبر اکرم (ص) : مهدی از فرزندان من است اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است ، از نظر اخلاق و رفتار شبیه ترین مردم به من است ، برای او غیبت و حیرتی است که امتها در آن گمراه شوند ، سپس مانند شهاب ثاقب پیش اید و زمین را پر از عدل و داد نماید همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد.

 امام محمد باقر (ع) از پیامبر اکرم (ص) روایت می کند که فرمود: خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا ادراک کرده و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد ، دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد ، چنین کسی در روز قیامت از رفقا و دوستان من و گرامی ترین امت من خواهد بود.

امام علی (ع) از حضرت محمد (ص) روایت می کند که حضرت فرمودند : برترین عبادت انتظار فرج است.

 ابن عباس از رسول خدا (ص) روایت کرده که فرمود : علی بن ابی طالب پس از من امام امت و خلیفه من بر انان خواهد بود و قائم منتظری که زمین را پر از عدل و داد نماید همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد از فرزندان اوست و قسم به خدایی که مرا بشیر و نذیر مبعوث فرمود کسانی که در دوران غیبتش بر اعتقاد بدو ثابت باشند از کبریت احمر کمیاب ترند ؛  آنگاه جابربن عبدالله انصاری گفت : آیا قائمی که از فرزندان توست غیبت دارد؟ فرمود : به خدا چنین است تا در آن غیبت مومنان باز شناخته شده و کافران نابود شوند ، ای جابر! این امر از امور الهی و سری از اسرار ربوبی و مستور از بندگان خدا است ، مبادا در آن شک کنی که شک در امر خدای تعالی کفر است.

 از امام صادق (ع) روایت است که پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود : ای علی ! بدان که شگفت انگیزترین مردم از جهت ایمان و عظیم ترین آنها از روی یقین ، مردمی هستند که در آخرالزمان خواهند بود پیامبر را ندیده اند و از امام نیز محجوبند ، اما به سوادی که بر بیاضی رقم خورده است ایمان دارند.

-----------------------------

منبع: کمال الدین و تمام النعمه ، ج 1، باب 25

 

التماس دعا

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران7

! امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج)

دوشنبه 86/10/24 :: ساعت 8:1 عصر

بسم رب المهدی (عج)

ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، حضرت عباس (ع) و اصحاب وفادارشان را خدمت شما دوستان عزیز تسلیت عرض می کنیم.


1- عبدالرحمن بن حجاج از امام صادق از امام محمد باقر از امام سجاد (ع) نقل می کند که امام حسین (ع) فرمودند: در نهمین فرزند من سنتی از یوسف و سنتی از موسی بن عمران است ، او قائم ما اهل بیت و خدای تعالی امر او را در یک شب اصلاح فرماید.کمال الدین و تمام النعمه باب 30

 

2-از امام حسین (ع) روایت است که فرمودند : قائم این  امت نهمین از فرزندان من است او صاحب غیبت است و او کسی است که میراثش را در حیاتش تقسیم می کند. کمال الدین و تمام النعمه باب 30

 

3- عبدالله بن عمر از امام حسین (ع) روایت می کند که حضرت فرمودند: اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز را به قدری طولانی فرماید تا آنکه مردی از فرزندان من خروج نماید و زمین را از عدل و داد آکنده سازد هم چنان که پر از ظلم و جور شده باشد ، از رسول خدا (ص) چنین شنیدم. کمال الدین و تمام النعمه باب 30

 

4- روایت است که عیسی خشّاب از امام حسین (ع) سوال کرد : آیا  شما صاحب الامر هستید؟ فرمود : خیر ، ولیکن صاحب الامر طرید و شرید و خونخواه پدرش و دارای کنیه عمویش می باشد ، او شمشیر را هشت ماه روی دوش خود می نهد. کمال الدین و تمام النعمه باب 30

 

5- از امام حسین (ع) روایت است که فرمودند : برای او غیبتی است که گروهی از دین برمی گردند و گروهی ثابت قدم می مانند . به ثابت قدمان گفته می شود: اگر راست می گوییدچه زمانی این وعده تحقق می پذیرد ؟

آگاه باشید که بردباران در عصر غیبت در مقابل آزار و تکذیب همانند مجاهدان و جنگجویانی هستند که در حضور رسول الله شمشیر زده اند. اعلام الوری ، ص 348

 

یا ابا عبدالله

 

التماس دعا

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران7

! سفیانی

سه شنبه 85/12/29 :: ساعت 8:25 عصر

بسم رب المهدی (عج)

 روایات اسلامی بیانگر این مطلب هستند که در اواخر غیبت حضرت حجت مردی از نسل ابو سفیان قیام می کند و باعث آشوب و فتنه می شود و بر مناطق پنج گانه(شام) حکومت می کند.

ادامه مطلب...

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران17

! نشانه های ظهور

دوشنبه 84/12/29 :: ساعت 9:33 صبح

::بسم الله الرحمن الرحیم::

نشانه های ظهور به دو گروه : نشانه های حتمی و نشانه های غیر حتمی تقسیم می شوند.

نشانه های حتمی : این دسته از علائم و نشانه ها باید به وقوع به پیوندند و قبل از وقوع آنها منجی ظهور نخواهد کرد.نشانه های غیر حتمی : این علائم به شرایطی وابسته هستند و اگر محقق هم  نشوند منجی ظهور خواهد کرد.

نشانه های حتمی ظهور عبارتند از : -خروج سفیانی - صیحه آسمانی - قتل نفس الزکیه - خسف - نشانه ای در خورشید-خروج یمانی

علائم و نشانه های غیر حتمی بسیارند که بیشتر آنها به فساد و جور ایجاد شده در آخرالزمان می پردازند که عبارتند از : اختلاف در میان امت اسلام ، انحراف بنى عباس و از هم گسستن حکومت آنان ، جنگهاى صلیبى ، فتح قسطنطنیه به دست مسلمانان ، در آمدن پرچمهاى سیاه از ناحیه خراسان ، خروج مغربى در مصر و تشکیل دولت فاطمیان ، وارد شدن رومیان در منطقه رمله و شام ، رها شدن کشورهاى عرب از قید استعمار، بالا آمدن آب دجله و سرازیر شدن آن به کوچه هاى کوفه ، بسته شدن پل بر روى دجله ، اختلاف بى شرق و  غرب و جنگ و خون ریزى فراوان و صدها نشانه دیگر نمونه هایی از این نوع علائم هستند.

انشاءالله در نوشته های بعدی به تفسیر هر یک از این نشانه ها می پردازیم.

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران16

! غیبت صغرى و کبرى

جمعه 84/9/11 :: ساعت 9:36 صبح

((بسم الله الرحمن الرحیم))

 

معمولا در کتاب هاى مربوط به امام زمان (علیه السلام) زندگى حضرت را به سه دوره تقسیم مى کنند:

1-کودکی

2-غیبت صغری

3-غیبت کبری 

 

غیبت صغرى از سال 260 تا 329 هجرى قمرى ادامه داشته و چون این دوره کوتاه است، به آن غیبت صغرى گفته مى شود. حضرت در این دوره چهار نایب خاص داشتند:

1 ـ عثمان بن سعید عمروى

2 ـ محمد بن عثمان عمروى

3 ـ حسین بن روح نوبختى

4 ـ على بن محمد سمرى

 

حضرت از طریق این چهار نایب به سؤالات و نیازهاى مردم پاسخ مى دادند و از طریق آن ها دستوراتى براى افراد صادر مى فرمودند.

غیبت کبرى از سال 329 هجرى قمرى آغاز شده و تا ظهور آن حضرت ادامه خواهد داشت، و به جهت طولانى بودن مدت آن به غیبت کبرى معروف شده است.

حضرت مهدى (علیه السلام) در این دوره نایب خاصى تعیین نکرده، بلکه فقهاى جامع الشرایط را به عنوان نواب عام خود تعیین نموده اند تا به نیازهاى شرعى، اعتقادى و اجتماعى مردم در چارچوب احکام شرعى پاسخ هاى لازم را تهیه و ارائه نمایند.

 

در این زمینه در توقیعى که از ناحیه ى آن حضرت صادر شده است مى خوانیم: «وامّا الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الى رواة حدیثنا فانهم حجتى علیکم و انا حجة الله»1. «در رخدادها و پیش آمدهایى که در آینده روى خواهد داد به راویان احادیث ما رجوع کنید، زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم».

 همچنان امام حسن عسکرى (علیه السلام) در ضمن یک حدیث طولانى مى فرماید: «هر کدام از فقها که نگهدارنده ى نفس خود از انحرافات است و صبر انقلابى دارد و حافظ دین خود و مخالف هوا و هوس خود و مطیع فرمان خدا باشد، بر عوام است که از وى تقلید کنند2 .   

 

علت این که به آن ها نایب عام گفته مى شود این است که آنان نمى توانند هر روز خدمت امام زمان (علیه السلام) برسند، و حضرت ایشان را به صورت کلى و تحت عنوان فقها، و راویان احادیث ما تعیین کرده اند، بخلاف نواب خاص که مستقیماً و

شخصاً از طرف حضرت تعیین شده بودند.

__________________________________________

1-احتجاج، ج 2، ص 470، بحارالانوار، ج 53، ص 181. کشف الغمة، ج 2، ص 531

2- وسائل الشیعه، ج 18، ص 101

 

¤نویسنده: منتظر

? نوشته های دیگران7


تبلیغ 24

لینکستان

تبلیغ 24


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.